Publicat per  dins Consultes

” El llogater que tinc sempre em paga la renda tard. En el contracte s’indica que es pagarà durant els cinc primers dies per transferència bancària, però la veritat és que sempre em paga entre el 15 i 25. Puc fer alguna cosa per recuperar el pis?”

El Tribunal Suprem entén actualment que el pagament de la renda fora del termini pactat en el contracte és un incompliment de contracte prou important per a sol·licitar la resolució judicial del contracte. Durant un temps es va considerar que aquest fet no era de suficient importància. Discussió que va tallar de soca-arrel el Tribunal Suprem.

Així, aquest ha posat de relleu que pagar  la renda dintre del termini establert en el contracte és una obligació ineludible del llogater. I remarca que el propietari no té perquè suportar una demora continuada en el pagament de la renda. D’aquesta manera, la renda s’haurà de pagar dintre del termini pactat en el contracte. I en el seu defecte, dintre dels set primers dies del mes.

Ara bé, el Tribunal Suprem considera que l’arrendatari té dret a enervar l’acció ( pagar les quantitats degudes i continuar amb la vigència del lloguer) en una ocasió. Per tant, davant la primera demora en el pagament de la renda, s’hauria d’advertir al llogater d’aquest fet i reclamar-li el pagament, per tal que, si es dóna una segona demora en el pagament de la renda, el llogater pugui presentar una demanda de desnonament.

Deixa un comentari

* obligatori