Visita la web de l’Assessoria Codina  Els serveis jurídics de l'Assessoria Codina

Ets aquí:

IniciConsultes jurídiquesConsultesConsulta sobre la durada mínima dels contractes darrendament habitatges

Publicat per  dins Consultes

” Amb la meva parella volem llogar un pis directament a un particular, sense la intervenció de cap immobiliària. El propietari ens ha passat el contracte on hi posa que és només per 1 any. És legal? Teníem entès que el mínim eren 5 anys”.

Una de les novetats de la modificació de la Llei d’Arrendaments Urbans introduïda amb la Llei 4/2013 va ser la reducció de la durada mínima dels contractes d’arrendament d’habitatge.

D’aquesta manera, actualment, la durada de l’arrendament la determinen lliurement les parts. I si aquesta és inferior a tres anys, el contracte es prorroga obligatòriament per terminis anuals fins que l’arrendament arribi a una durada mínima de tres anys, llevat que no sigui d’interès de l’arrendatari (llogater) renovar el contracte.

Una vegada transcorreguts els tres anys de durada mínima del contracte, i sempre que cap de les parts hagi notificat a l’altre amb un mínim de trenta dies d’antelació, la voluntat de no renovar-lo, el contracte es prorrogarà necessàriament per un any més.

Així doncs la duració mínima obligatòria per a l’arrendador dels contractes d’habitatge signats a partir del 6 de juny de 2013 ha passat de cinc a tres anys, i la pròrroga en el seu venciment ha passat de tres a un any.

Deixa un comentari

* obligatori